Ofte stilte spørsmål

Hvis du har spørsmål om Georg Jensen Damask og/eller våre produkter, er du velkommen til å kontakte kundeservice på telefon: +47 21 00 40 16 eller via e-post på info@georgjensen-damask.no

Hvor er pakken min?

Har du sjekket pakkesporingen du mottok på e-post? Sjekk eventuelt spam-/reklameinnboksen din.

Når sender I varen?

Levering skjer vanligvis innen 1-2 virkedager etter mottak av bestillingen. Dersom produktene ikke er på lager ved bestilling, forventes levering innen 15 virkedager. Vi vil kontakte deg så snart som mulig for mer informasjon.

* Spesialsydde og -lagde varer leveres i løpet av 15 virkedager.
* Navnefrotté leveres i henhold til leveringstid oppgitt på produktsiden.

Georg Jensen Damask sørger for levering med BRING - levering til nærmeste pakkebutikk.

Gratis fragt til Norge og Danmark. Fri retur i Norge og Danmark.

Jeg kan ikke gå til betaling?

Sjekk at alt ovenfor er riktig utfylt og at du har akseptert handelsbetingelsene.

Eventuelle mellomrom/ekstra tomme felt i telefonnummeret må fjernes.

Kontakt kundeservice på telefon: +47 21 00 40 16.

Hvor er ordrebekreftelsen/fakturaen min?

Har du sjekket at du har oppgitt riktig e-postadresse ved bestilling? Sjekk eventuelt spam-/reklameinnboksen din.

Hvor finner jeg nærmeste butikk?

Vi har dessverre ingen butikker i Norge, men du kan se adresser, telefonnumre og åpningstider til våre butikker i Danmark via denne linken

Hvordan bytter jeg produktet mitt?

Som en ekstra service tilbyr Georg Jensen Damask 100 dagers returrett på kolleksjonsvarer. Ved returnering skal du legge ved faktura eller sertifikat samt returkort som du vennligst skal fylle ut med begrunnelse for returnering av varen.

Varen skal kunne selges som ny, den må ikke være brukt, merker må ikke være fjernet/klippet og emballasjen skal følge med varen. Du har imidlertid ikke mulighet til å bytte kjøp av varer som er gjort etter dine spesifikasjoner eller individuelle mål, som duker, sengetøy, navnefrotté m.m.

Produkter kjøpt fra Georg Jensen Damask kan byttes innen 100 dager. Du kan bytte produktet ved å sende det til

Georg Jensen Damask
c/o Responsservice
Kvernhusvegen 21
2743 Harestua
Norge

Kan jeg kjøpe et gavekort i nettbutikken?

Det er ikke mulig å kjøpe gavekort i vår nettbutikk – men du kan kjøpe gavekort i alle våre butikker.

Alternativt kan du ringe en av våre butikker, som kan motta betalingen via Mobilepay og sende gavekortet til deg.

Hvordan løser jeg inn gavekortet/tilgodebevis i nettbutikken?

Legg inn en bestilling i vår nettbutikk www.georgjensen-damask.no

Skriv i kommentarfeltet at du sender et gavekort/tilgodebevis på XXX kroner, og skriv nummeret på gavekortet/tilgodebeviset og at det skal motregnes i bestillingen din.

Velg bankoverføring og overfør differansen (hvis det er noen) mellom beløpet på bestillingen minus gavekortet/tilgodebeviset.

Når vi mottar ditt gavekort/tilgodebevis, vil dette bli motregnet din bestilling.

Jeg har ikke mottatt en e-post med velkomstkode?

Vennligst sjekk spam/reklame/uønsket e-post, siden e-posten kan ha havnet der.

Har du allerede meldt deg på vårt nyhetsbrev, eller har du vært det tidligere? Hvis dette er tilfellet, vil du ikke motta en e-post med en velkomstkode, da systemet gjenkjenner e-postadressen din.

Hvis du har ytterligere spørsmål, vennligst kontakt kundeservice på e-post til info@georgjensen-damask.no – vi svarer på e-posten din så fort som mulig.

Hvor skal jeg skrive inn velkomstkoden eller andre rabattkoder?

Du skriver inn koden under 1. fane HANDLEKURV – i feltet under rabattkode – klikk deretter på 'løs inn'.

Hvilken duk passer til bordet mitt?

Valg av størrelse på duken avhenger av hvor mye nedheng du ønsker. Vi anbefaler 20-25 cm på sidene og endene av bordet for at duken skal få penest fall. Er bordet ditt for eksempel 100 cm bredt og 200 cm langt, så passer en duk i størrelsen 140 x 240 cm til bordet ditt.

Finner du ikke en duk i standardstørrelse i nettbutikken som passer til bordet ditt, har vi mulighet til å sy en duk til deg i spesialstørrelse – send i så fall en e-post til info@georgjensen-damask.no.

Kan jeg kjøpe løse putetrekk/dynetrekk?

Du kan kjøpe løse putetrekk her.

Du kan kjøpe løse pute- og dynetrekk i alle våre butikker her.

Ønsker du å kjøpe løse dynetrekk i vår nettbutikk, kan du sende en e-post til info@georgjensen-damask.no.

Hva er riktig størrelse til baby-/juniorsengesett?

NO standardstørrelser er: 35 x 40 / 65 x 80 cm – 35 x 40 / 80 x 100 cm - 40 x 60 / 100 x 140 cm

DK standardstørrelser er: 40 x 45 / 70 x 100 cm (baby) og 40 x 45 / 100 x 140 cm (junior)

Hvordan vedlikeholder jeg mine Georg Jensen Damask-produkter?

For å få størst mulig glede av produktet i mange år fremover, anbefaler vi at du alltid følger instruksjonene på produktets vaskeetikett. Unngå å bruke tøymykner, optisk blekemiddel og blekemiddel. Vi anbefaler Damavask, vårt spesialutviklede vaskemiddel som beskytter og gjenoppretter fargene.

Du finner flere gode råd om hvordan du best kan vaske og ta vare på tekstilene dine her.

Les mer om flekkfjerning her.

Kan jeg kjøpe/reservere en vare som er utsolgt?

Det er dessverre ikke mulig å kjøpe eller reservere en vare som er utsolgt.

Kan dere kontakte meg når utsolgte varer er tilbake på lager?

Dessverre er det ikke mulig for oss å kontakte deg når varen er tilbake på lager. Du er velkommen til å ringe oss på +47 21 00 40 16 eller sende oss en e-post på info@georgjensen-damask.no og spørre om status for neste levering.

Hvordan returnerer jeg produktet/bestillingen min?

Produkter kjøpt fra Georg Jensen Damask kan byttes innen 100 dager. Du kan bytte produktet ved å sende det til

Georg Jensen Damask
c/o Responsservice
Kvernhusvegen 21
2743 Harestua
Norge

Ved returnering skal du legge ved faktura eller sertifikat samt returkort som du vennligst skal fylle ut med begrunnelse for returnering av varen.

Kjøpssummen refunderes.

Bruk vedlagt returkort og returetikett.

Hvilke land leverer dere til?

Vi leverer til nesten alle land – du velger leveringsland i handlekurven når du bestiller.

Når holder dere salg/lagersalg og kampanjer?

Som mottaker av våre nyhetsbrev får du informasjon før alle andre. Her vil du fortløpende bli oppdatert om lansering av nye design, arrangementer, lagersalg og salg og andre gode tilbud fra din lokale Georg Jensen Damask-butikk. Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev her.

Produktet mitt er lengre/større enn størrelsen jeg kjøpte?

Oppgitte mål på produktene er etter vask.

Eksempel: Hvis du f.eks. har kjøpt en duk i størrelse 140 x 200 cm, vil duken være lengre enn 200 cm når du mottar den – etter de første vaskene vil duken krympe til 200 cm.

Hvilke betalingsmidler kan jeg bruke?

Vi aksepterer betaling med følgende: Visa, Visa Electron, Eurocard/ Mastercard, JCB, Diners, American Express, PayPal, Klarna, MobilePay, Dankort og Bankoverførsel*.

Beløpet trekkes først fra din konto når varene sendes fra Georg Jensen Damask. Et større beløp enn det du har godkjent på kjøpstidspunktet kan aldri trekkes tilbake. Du kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

*Bankoverførsel / Forskuddsbetaling. Varene sendes når vi har registrert innbetalingen.

Du tar ikke gebyr ved betaling på www.georgjensen-damask.no.

*Ved spesialbestilte varer vil hele beløpet trekkes før varen settes i produksjon eller sys. Pengene refunderes ikke. Spesialbestilte varer er produkter som er definert av kunden, som spesialmål på duker, sengetøy eller frotté med innvevd navn etter kundens ønske.