Ofte stilte spørsmål

Hvis du har spørsmål om Georg Jensen Damask eller produktene våre, er du velkommen til å kontakte kundeservice via e-post på info@georgjensen-damask.no.
Nedenfor har vi samlet svar på noen av de spørsmålene vi oftest møter.

 

Hvor langt har pakken min kommet?

Du skal ha mottatt en e-post med informasjon om pakkesporing i forbindelse med bestillingen. Sjekk eventuelt innboksen med spam/uønskede e-poster/reklame.

 

Når sender dere varen?

Vi sender vanligvis varen 1–2 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen din.  
Spesialsydde varer leveres innen 15 virkedager.
Navnehåndklær leveres i henhold til den aktuelle leveringstiden som er oppgitt på produktsiden.

Georg Jensen Damask leverer varene dine med BRING.

 

Rekker jeg å endre bestillingen min?

Vi sender vanligvis varen 1–2 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen din. Hvis du i mellomtiden har gjort endringer i bestillingen, eller hvis du har bestilt feil, er du velkommen til å kontakte kundeservice på e-post eller telefon.

 

Hvorfor kan jeg ikke gjennomføre betalingen?

Hvis du ikke kan gjennomføre betalingen i forbindelse med bestillingen, skal du sjekke om alle feltene i det foregående skjemaet er riktig utfylt. Sjekk også om du har akseptert handelsbetingelsene.

Eventuelle mellomrom/ekstra tomme felt i telefonnummeret ditt skal fjernes.

Hvis betalingen fortsatt ikke fungerer, kan det skyldes nettleseren din. Vi anbefaler at du bruker Chrome.
Er problemet fortsatt ikke løst, kan du kontakte kundeservice på e-post: info@georgjensen-damask.no.

 

Hvor finner jeg ordrebekreftelsen/fakturaen min?

Når vi mottar bestillingen din, sender vi en ordrebekreftelse/faktura til den e-postadressen du har oppgitt. Sjekk eventuelt innboksen med spam/uønskede e-poster/reklame.

 

Hvor finner jeg nærmeste Georg Jensen Damask-butikk?

Vi har dessverre ingen butikker i Norge.
Georg Jensen Damask har fire butikker med beliggenhet i Hellerup, Aarhus, Odense og Kolding.

 

Hvordan returnerer jeg et kjøp?

Som en ekstra service tilbyr Georg Jensen Damask 100 dagers returrett på varer når du handler i en av butikkene våre eller på georgjensen-damask.no. Dette forutsetter at du kan fremvise kvittering, byttelapp eller faktura og at varen er intakt og ubrukt.
Produkter kjøpt fra Georg Jensen Damask kan byttes innen 100 dager. Du kan bytte produktet ved å sende det til

Georg Jensen Damask
c/o Responsservice
Postboks 400
4894 Grimstad
Norge
Varer kan ikke sendes per etterkrav eller uten distribusjon.

Hvilke land leverer dere til?

Vi leverer (nesten) over hele verden – du kan velge leveringsland i handlekurven når du bestiller.

 

Kan et produkt kjøpt i nettbutikken byttes i butikken? 

Vi tilbyr 100 dagers bytte- og returrett gjeldende fra kjøpsdatoen og forutsatt at produktet er intakt og ubrukt. Du kan bytte og returnere et produkt som er kjøpt i nettbutikken og i butikkerne våre, eller du kan sende det i retur.

 

Kan jeg kjøpe gavekort i nettbutikken?

Det er dessverre ikke mulig å kjøpe gavekort i nettbutikken, men du kan kjøpe gavekort i butikkene våre. 

 

Hvordan løser jeg inn gavekortet/tilgodebeviset i nettbutikken? 

Gavekort og tilgodebevis utstedes av de fysiske butikkene våre og kan derfor kun brukes i butikkene.

 

Hvor skal jeg legge inn rabattkoden min? 

Hvis du har en rabattkode til nettbutikken vår, skriver du inn koden under fanen 'Din ordre' før du sjekker ut. Klikk på feltet Legg til rabattkode, angi koden og klikk deretter på Aktiver. Rabatten trekkes da fra kjøpet.

 

Hvilken duk passer til bordet mitt?

Er du i tvil om hvilken duk du skal velge, kan du følge disse rådene.
Vi anbefaler et nedheng på 20–25 cm hele veien rundt bordet. Er bordet ditt 100 cm bredt og 200 cm langt, vil en duk i størrelsen 140 x 240 cm passe til bordet. Se også størrelsesguiden som ligger på nettsiden under hvert enkelt design.

Dersom det ikke finnes noen duk i standardstørrelse som passer til bordet ditt, kan vi sy duken din på mål på systuen vår i Kolding. Kontakt kundeservice via e-post på info@georgjensen-damask.no for å høre nærmere eller klikk her for mer info.

 

Kan jeg kjøpe løse pute- eller dynetrekk? 

Du kan kjøpe løse putetrekk på nett her og du kan kjøpe både løse pute- og dynetrekk i våre fysiske butikker.

 

Hvordan pleier jeg Georg Jensen Damask-produktene mine?

For at du skal få størst mulig glede av tekstilproduktene dine i mange år fremover, anbefaler vi at du alltid følger instruksjonene på produktets vaskeetikett. Unngå å bruke skyllemiddel, optisk hvitt og blekemiddel. Vi kan dessuten anbefale Damavask, Georg Jensen Damasks spesialutviklede vaskemiddel, som beskytter og gjenoppretter fargene.
Finn flere gode råd om hvordan du best vasker og tar vare på tekstilene dine her.

 

Når har dere salg, lagersalg og kampanjer?

Hvis du melder deg på nyhetsbrevene våre, vil du få informasjon om salg, lagersalg og kampanjer før alle andre. Du blir dessuten løpende oppdatert om lansering av nye design, samt arrangementer og andre gode tilbud fra din lokale Georg Jensen Damask-butikk.
Du kan melde deg på nederst på denne siden.

 

Produktet mitt er ikke i den størrelsen jeg bestilte?

De oppgitte målene på produktene våre er etter vask. Har du kjøpt en duk i størrelse 140x200 cm, vil duken være litt lengre enn 200 cm når du mottar den. Etter de første par vaskene vil duken krympe til 200 cm.

 

Hvilke betalingsmidler kan jeg bruke?

Vi aksepterer betaling med: Vipps, Visa, Visa Electron, Eurocard/Mastercard, JCB, Diners, American Express, Paypal og **bankoverføring.

Beløpet trekkes først fra kontoen din når varene sendes fra Georg Jensen Damask. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det, du har godkjent ved kjøpet.

**Når du velger bankoverføring, må du betale inn beløpet innen 7 dager, ellers annulleres bestillingen din automatisk.

*Er det snakk om spesialfremstilte varer, trekkes det fulle beløpet før vi begynner å sy/veve. Spesialfremstilte varer er produkter som er definert av deg. F.eks. duker og sengetøy som ikke holder standardmål og navnefrotté med innvevd navn etter kundens spesifikasjoner eller egne mål. Vær oppmerksom på at du ikke kan angre på kjøp av spesialfremstilte varer.