Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Nettbutikken www.georgjensen-damask.no er eid av det danske selskapet Georg Jensen Damask A/S. Selskapet har produsert høykvalitets produkter århundrer, og leverer i dag til kunder som stiller store krav til kvalitet. Våre produkter er blant annet å finne i flere kongehus rundt om i verden.

Georgjensen-damask.no følger norsk lovgivning, og du som forbruker er beskyttet av gjeldende norske lover og regler. Du har 100 dagers returrett. Gratis retur og eventuelle reklamasjoner sendes til vår returadresse.

Alle varene fraktes til deg med BRING til nærmeste pakkebutikk/ utleveringssted, og prisene du ser i betalingsløsningen er alltid inkludert alle avgifter, som for eksempel merverdiavgift og eventuelle tollavgifter. Alle pakker sendes med sporingskode, slik at du kan følge din pakke når den sendes til deg.

Georg Jensen Damask tilbyr gratis frakt på bestillinger over NOK 600.

Under kan du lese våre komplette salgsbetingelser, som er basert på forbrukerombudets standard salgsbetingelser for kjøp av varer over internett. Dersom du har spørsmål til våre salgsbetingelser er du velkommen til å kontakte vår kundeservice:
Tel:+45 75 52 27 00
Mandag – fredag: 9-12
E-post: gjd@damask.dk

Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

Partene
Selger er Georg Jensen DamaskA/S, Dieselvej 1, 6000 Kolding, Danmark. Org. nr. / CVR-nr. 68435412. Tlf. +45 75 52 27 00, e-postadresse: gjd@damask.dk, og betegnes i det følgende som Selger/Selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som Kjøper/Kjøperen.

Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betaling

Vi aksepterer betaling med: Vipps, Visa, Visa Electron, Eurocard/Mastercard, JCB, Diners, American Express, Google Pay, Apple Pay og **bankoverføring. Beløpet trekkes først fra kontoen din når varene sendes fra Georg Jensen Damask. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det, du har godkjent ved kjøpet.

**Når du velger bankoverføring, må du betale inn beløpet innen 7 dager, ellers annulleres bestillingen din automatisk.

*Er det snakk om spesialfremstilte varer, trekkes det fulle beløpet før produksjonen starter.

Spesialfremstilte varer er produkter som er definert av kunden: det kan være spesialmål på f.eks. duker og sengetøy, navnehåndklær med innvevd navn og spesialbroderi etter kundens spesifikasjoner. Vær oppmerksom på at du ikke kan angre på kjøp av spesialfremstilte varer.

 

Frakt

Ordrer over NOK 600 vil være fri for forsendelseskostnader i Norge, Danmark, Tyskland og Sverige. Alle priser er inklusive skatt og merverdiavgift. For ordrer under NOK 600 vil det påløpe forsendelseskostnader. Se fraktpriser.

For ordrer som er betalt for og levert utenfor EU, trekkes dansk merverdiavgift fra, men vær oppmerksom på at det kan være lokale tollavgifter, merverdiavgift og muligens håndteringsgebyrer fra fraktselskapet i bestemmelseslandet. Vi anbefaler derfor at du sjekker lokale regler før du legger inn en bestilling.

 

Levering

Levering skjer innen 1–2 virkedager etter mottak av bestillingen. Dersom produktene ikke er på lager ved bestillingstidspunktet, forventes levering innen 15 virkedager. Vi vil kontakte deg snarest mulig med nærmere informasjon.

*Spesialsydde/spesialfremstilte varer leveres innen 15 virkedager.* Navnehåndklær leveres i henhold til leveringstiden som er oppgitt på den aktuelle produktsiden.

Georg Jensen Damask bruker BRING i Norge til nærmeste pakkebutikk/ utleveringssted.

 

 

 

Bytte af produkter

Som en ekstra service tilbyr Georg Jensen Damask 100 dagers returrett på kolleksjonsvarer.

Returretten gjelder under forutsetning av at Kjøper kan fremvise kvittering eller faktura.

Varen skal kunne selges som ny, den må ikke være brukt, merker må ikke være fjernet/klippet og emballasjen skal følge med varen. 100-dagers returrett inkluderer også salgsvarer. Du har imidlertid ikke mulighet til å bytte kjøp av varer som er gjort etter dine spesifikasjoner eller individuelle mål, som duker, sengetøy, navnefrotté m.m.


Dersom du ønsker å returnere et produkt, vennligst kontakt vår kundeservice på info@georgjensen-damask.no eller +47 21 00 40 16.

Angerett

Kjøper har rett til å angre et kjøp uten begrunnelse innen 100 dager. Angrefristen utløper 100 dager etter den dato Kjøper eller en annen person, som Kjøper selv har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besittelse.

Angrefristen er overholdt dersom Kjøper gir Selger beskjed om at Kjøper angrer kjøpet innen angrefristens utløp. For å benytte angreretten kan Kjøper sende en e-post til gjd@damask.dk, eller ringe telefonnummer +47 21 00 40 16. Hvis Kjøper har bestilt flere varer i én ordre, og Selger ikke kan levere varene samtidig, løper angrefristen fra Kjøper eller en annen person, som Kjøper har valgt (dog ikke transportøren) får den siste varen på ordren i fysisk besittelse.

Hvis fristen utløper på en helligdag eller i helgen, forlenges fristen til den etterfølgende virkedag.
Kjøper har imidlertid ikke angrerett ved kjøp av varer som er spesialbestilt etter mål, eksempelvis duker og sengetøy, eller på navnefrotté. Kjøper kan også angre ved å nekte å motta varen på posthuset.
Ved bruk av angreretten skal varen(e) sendes uten unødig forsinkelse og senest 100 dager etter at Kjøper har gitt Selger beskjed om at Kjøper ønsker å angre kjøpet. Fristen er overholdt hvis Kjøper returnerer varene innen utløpet av 100 dager. Varen kan ikke sendes i oppkrav. Kjøperen er ansvarlig for eventuelt bortkomne varer.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som av hensyn til hygiene og helsevern ikke er egnet for retur når varens forseglingen er blitt brutt.

Angerett 2

Penger i retur
Når Kjøper angrer kjøpet, refunderer Selger alle betalinger Selger har mottatt fra Kjøper, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis Kjøper har valgt en leveringsform som er dyrere enn den billigste formen for levering Selger tilbyr, refunderes ikke merutgiften.

Selger tilbakebetaler beløpet uten unødig forsinkelse, og under alle omstendigheter senest 100 dager fra den datoen Selger mottok Kjøpers beskjed om bruk av angreretten. Selger kan imidlertid tilbakeholde tilbakebetalingen inntil Selger har mottatt varene i retur, eller til Kjøper har fremlagt dokumentasjon for at varene er returnert.

Beløpet overføres til Kjøpers bankkonto når Selger har mottatt varen i retur, og kontrollert at den lever opp til reglene for angrerett. Beløpet tilbakebetales til det kortet som ble brukt i forbindelse med kjøpet, eller til annen konto hvis denne opplyses, og under forutsetning av at det fremvises/-legges en kopi av fakturaen.

Prøving av varen/emballasje
Kjøper kan undersøke og prøve varen hjemme på samme måte som man gjør i en fysisk forretning, men Kjøper kan ikke ta den i normal bruk. Hvis Kjøper har brukt varen på en måte som man ikke ville tillate i en forretning, og varen på grunn av dette ikke kan selges videre til full pris, må Kjøper regne med at Selger trekker verdiforringelsen fra det beløpet Kjøper skal ha tilbake. Dersom varen ikke lenger har en salgsverdi, tilbakebetaler Selger ikke kjøpsbeløpet. Varen skal leveres tilbake i sin originalemballasje. Det er Kjøpers ansvar at varen er forsvarlig pakket når Kjøper returnerer den.
Hva skal sendes tilbake, og hvor?
Ved bruk av angreretten skal Kjøperen sende varen(e) tilbake til Selgeren i original emballasje sammen med ferdig utfylt angrerettskjema. Godt innpakket sendes pakken og utfylt angrerettskjema til:

Georg Jensen Damask
c/o Responsservice
Postboks 400
4894 Grimstad
Norge

Returseddel
Georg Jensen Damask A/S betaler returkostnaden, forutsatt at Kjøper har kontaktet Selger skriftlig for å få tilsendt returseddel. Selger sender returseddel til Kjøper per e-post eller per post. Ved retur skal Kjøper feste returseddelen på pakken. Varen kan ikke sendes i oppkrav.
Dersom du ønsker å returnere et produkt, vennligst kontakt vår kundeservice på gjd@damask.dk eller +45 75 52 27 00, for returseddel.

Du har alltid 100 dagers returrett når du handler på www.georgjensen-damask.no.

Gavepakking

Gratis gaveinnpakning, bare husk å huke gavepakking.

Salgsvarer

Bytte av salgsvarer
Salgsvarer kjøpt på www.georgjensen-damask.no kan returnert innen 100 dager, ved at de sendes i retur til

Georg Jensen Damask
c/o Responsservice
Postboks 400
4894 Grimstad
Norge

Ønsker du penger i retur for varer kjøpt på www.georgjensen-damask.no, må du sende varene med faktura til adressen ovenfor, i løpet av 100 dager.

Reklamasjonsret

Dersom en vare viser seg å ha feil eller mangler, som for eksempel materiale- eller fabrikasjonsfeil, gjelder forbrukerkjøpslovens bestemmelser.
Kjøper kan reklamere på mangler eller feil ved varen innen 24 måneder fra leveringstidspunktet ved å henvende deg til:

Georg Jensen Damask
c/o Responsservice
Postboks 400
4894 Grimstad
Norge

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Mangler ved varen betyr at Kjøper enten kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig behandling eller vedlikehold av produktet.

Selger refunderer eventuelle fraktkostnader Kjøper har i forbindelse med returnering av varen, dette hvis reklamasjonen er berettiget og forutsatt Selger har blitt kontaktet skriftlig for returseddel/returlabel. Dersom Kjøper ikke benytter Selgers retursedel/returlabel, tilbakebetaler Selger det beløpet det ville ha kostet Selger å refundere fraktkostnadene. Om Kjøper har valgt en leveringsform som er dyrere enn den billigste formen for levering Selger tilbyr, får Kjøper imidlertid ikke merutgiften refundert.

Dersom Kjøper legger ved en beskrivelse av feilen eller mangelen ved varen, forkorter dette ekspedisjonstiden betraktelig. Dersom Selger ikke kan konstatere feil på de returnerte produktene, vil disse sendes tilbake til Kjøper igjen.

Produkter som returneres til Selger i forbindelse med reklamasjoner, skal følges av kvittering/faktura der kjøpstidspunktet fremgår. Dersom kvittering/faktura ikke følger varen, vil reklamasjonen først bli behandlet når denne er levert.

NB! Selger tar ikke imot pakker sendt i oppkrav eller lignende.

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje.

Oplysning om klagemuligheder

Opplysning om klagemuligheter
Skulle det oppstå eventuelle tvister, kan Kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Kundeservice

Kundeservice
Kjøper kan kontakte vår nettbutikk per telefon på +45 75 52 27 00 og via e-post på gjd@damask.dk.

Telefonen er åpen:
Mandag – fredag  kl. 9.00 - 12.00


Avtalen på www.georgjensen-damask.no kan inngås på følgende språk: norsk, dansk, engelsk, swedish og tysk.

Dine personopplysninger

Dine personlige opplysninger
For at Kjøper kan inngå en online-avtale med Selger på www.georgjensen-damask.no, må Kjøper registrere følgende personlige opplysninger:  

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Email-adresse


Selger foretar registreringen av ovennevnte personopplysninger med det formål å kunne levere varen til Selger.

Opplysningene lagres hos Georg Jensen Damask og oppbevares i fem år, hvoretter disse slettes.

Når Selger mottar personopplysninger via sin nettside, sikrer Selger at det alltid skjer med ditt ettertrykkelige samtykke, slik at Kjøper er informert om akkurat hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Økonomisjefen og ordrebehandlere i Georg Jensen Damask har tilgang til opplysningene som  registreres om Kjøper.

Selger oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.

Selger transmitterer ikke kundeopplysninger kryptert.

Opplysninger Kjøper har oppgitt til Selger formidles eller selges på ingen måte videre til en tredjepart, og Selger registrerer ingen personfølsomme opplysninger.

Som registrert hos Georg Jensen Damask har Kjøper alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen. Kjøper har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om Kjøper. Disse rettighetene har du etter Personopplysningsloven og henvendelse i forbindelse med disse rettes til Georg Jensen Damask via e-post gjd@damask.dk.

Les også Personopplysningspolitikk.

 

Persondatapolitikk

Cookies/informasjonskapsler
På www.damask.dk anvendes cookies/informasjonskapsler med det formål å optimalisere nettsiden og dens funksjonalitet, for dermed å gjøre Kjøperens besøke så enkelt som mulig for deg, i tillegg til å få handlekurven til at fungere, samt lage trafikkmålinger m.m.
Selger bruker Google Analytics for å analysere hvordan brukerne anvender hjemmesiden.

Kjøper kan til enhver tid slette cookies fra din datamaskin. I Internet Explorer slettes cookies under menyen ”Funktioner” -> ”Internettinnstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slett cookies”.

Loggstatistikk

Selger benytter loggstatistikk på www.georgjensen-damask.no, noe som betyr at et statistikksystem samler informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende et nettsted har hatt, hvor brukerne kommer fra og i hvilket område av nettstedet de klikker seg bort fra siden, for å nevne noe.    

På www.georgjensen-damask.no anvendes loggstatistikk med det formål å optimalisere nettsiden og dens funksjonalitet for brukeren.

Slik kan du klage over vår info om cookies

Slik kan du klage over vår info om cookies/informasjonskapsler
www.georgjensen-damask.no er en del av Foreningen for Dansk Internet Handels (FDIH) cookiemerke. Dersom Kjøper som bruker mener at hjemmesiden ikke overholder cookie-reglene, kan Kjøper rette en klage til FDIH.

Klagen din sendes til FDIH på kontakt@fdih.dk. Klagen skal inneholde:

  • Ditt navn
  • Din adresse
  • Din e-post
  • Ditt telefonnummer
  • Hjemmesidens www-adresse
  • Detaljert beskrivelse av klagens innhold

FDIH vil deretter behandle din klage innenfor rimelig tid.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.